|
31.03, неделя - 19.30, Одеон
Режисьор: Тео Ангелопулос
Сценарий: Тео Ангелопулос със съдействието на Димитрис Нолас
и Тонино Гуера
Оператор: Йоргос Арванитис
Музика: Елени Караиндру
В ролите: Марчело Мастрояни, Надя Мурузи, Серж Реджани, Джени
Русеа, Динос Илиопулос
Продуцент: Тео Ангелопулос
Продукция: Greek Film Centre/ERT-1 TV (Greece)/Marin Karmitz
Тео Ангелопулос
Александър Велики
Вечност и ден
Ловците
Трупата
Пейзаж в мъглата
Погледът на Одисей
Пчеларят
Пътуване до Китира
|
|
|
ПЧЕЛАРЯТ
O MELISSOKOMOS
THE BEE KEEPER
Гърция-Франция-Италия, 1986, 120 мин, цветен
Във филма "Пчеларят" отчуждението и отчаянието са обзели главния герой до такава степен, че той на практика се е превърнал в зомби. Спирос - разяждан от тайна, кръвосмесителна любов към дъщеря си, в деня на сватбата й напуска работата си като учител, съпругата си, дома си и града си, за да се захване отново с професията на баща си и дядо си. Той изминава цяла Гърция, следвайки традиционния маршрут на пчеларите, за да стигне в родния си град, където се е научил да отглежда пчели. Също като пчелата, която се завръща в кошера си след търсене на храна, той посещава старите си приятели и родния си дом, търсейки нишки, които да го свържат с настоящето. По пътя Спирос качва развратна млада стопаджийка, която сякаш е представител на ново поколение - без спомени, без връзки с миналото. Чрез нея той търси контакт с бъдещето. Но в невъзможността на тяхната връзка се усеща дълбокото отчаяние на човек без бъдеще - той не може да общува с тялото, дори чрез любовта.
|
|
|
ТЕО АНГЕЛОПУЛОС THEO ANGELOPOULOS
Гръцки режисьор, роден в Атина през 1935 г. в семейство на търговци. Учи право в Атинския университет и става практикуващ адвокат. По това време започва да пише есета, разкази и поеми. След като отбива военната си служба в края на 50-те години учи за кратко в Сорбоната, а след това започва да следва кино в престижното френско филмово училище IDHEC. Известно време работи в Музия на човека под ръководството на Жан Руш - етнографът-пионер на "синема верите". Завръща се в Атина през 1964 г. и до 1967 г. пише филмова критика за левия вестник "Демократична промяна". Започва да снима филми през 1965 г. Първият му опит - "Историята на група "Форминкс", остава недовършен заради разногласия с продуцентите. След един късометражен филм през 1970 г. заснима пълнометражния си дебют "Възстановка на едно престъпление". Оттогава неговите филми са участвали на безброй фестивали и са спечелили куп награди, затвърдили репутацията му на един от най-влиятелните режисьори в модерното кино. Независимо дали разказват за близкото или по-далечно минало, всички филми на Ангелопулос съдържат политическо послание, касаещо нашето време.
Ангелопулос е различен, самотен и уникално модерен кинематографист. Започнал като част от т. нар. "Парижка група", която е в основата на реакцията през 60-те години срещу традиционното кино, той скоро поемо по свой път, създавайки свое място сред великите режисьори от първия век на киното.
1965 Историята на група "Форминкс" (Peripeteies me tous Forminx) - недовършен
1968 Предаването (I Ekpombi) - short
1970 Възстановка на едно престъпление (Anaparastasi)
1972 Дните на 36-та (Meres tou 36)
1975 Трупата (O Thiassos)
1977 Ловците (Oi Kynighoi)
1980 Александър Велики (Megaleksandros)
1981 Едно село, един селянин (Ena chorio, enas katikos) - docu
1983 Атина, завръщане към Акропола (Athena, epistrofi stin Acropoli) - docu
1983 Пътуване до Китира (Taxidi sta Kithira)
1986 Пчеларят (O Melissokomos)
1988 Пейзаж в мъглата (Topio stin omichli)
1991 Нерешителната стъпка на щъркела (To Meteoro vima tou pelargou)
1995 Погледът на Одисей (To Vlemma tou Odyssea)
1995 Люмиер и компания (Lumiere et compagnie) - docu, part
1998 Вечност и ден (Mia eoniotita ke mia mera)
|
|